Skip to content

Radna Motivacija

    dan_ariely_work_ideas-ted-com

    Kako motivisati ljude u nekoliko jednostavnih koraka?

    Bez obzira da li se radi o upravljanju manjom ili većom grupom, pitanje motivacije ljudi je iznimno važna. Ako imamo neki zadatak ili projekt cilj nam je što efikasnije odraditi zadatak, odnosno ako imamo stalne uposlenike cilj nam je da uposlenici relativno kontinuirano budu motivisani za posao koji rade, što znači da ćemo učiniti sve što možemo kako bismo imali što veću motivaciju! U teoriji DA, u praksi nažalost NE. Mnogi poslodavci imaju poslovnu filozofiju da jedini motivator koji radnik treba dobiti jeste plata. Plata i novac jesu od iznimne važnosti, međutim postoje veliki broj aktivnosti koje svaki maneger može implementirati u svom radu kako bi povećao motivaciju svojih radnika, a samim tim radnu efikasnost i opšte životno zadovoljstvo svojih uposlenika. Novac spada u spoljašnje motivatore, i da bi neki drugi unutrašnji ili spoljašnji faktori djelovali potrebno je da je iznos plate na optimalnom nivou u skladu sa poslom koji se obavlja i sredinom u kojoj se živi. Ako ovaj faktor nije ispunjen, ostali faktori neće imati velikog efekta!

    Da li zaista radnici dobivaju onoliko koliko zaslužuju za posao koji obavljaju i onoliko koliko organizacija može realno dati!? Potrebno je prije svega uskladiti individualne ekonomske potrebe radnika sa rastom i mogućnostima kompanije. Ljudi ne napuštaju kompaniju. već napuštaju druge ljude!


    1Ulažite u svoje radnike –
    Posvetite iskrenu pažnju karijeri svojih radnika. Da li postoji mjesto za napredak u vašoj kompaniji, ili se radnici mijenjaju kao na pokretnoj traci!? Posjedovanje dugogodišnjih i iskusnih radnika može imati ogromnu prednost za Vašu organizaciju. Uvijek je mnogo jeftinije ulagati u postojeće potencijale nego ulagati u nove. Osigurajte svojim radnicima adekvatne edukacije, treninge, seminare, potrudite se da bar svake godine unaprijede svoje vještine. Ljudi imaju prirodnu glad za znanjem i rastom, dajte im osjećaj da mogu napredovati u Vašoj organizaciji bar na intelektualnom nivou. Kada osoba dođe do životnog stadijima da se ne razvija i ne raste, nastupaju ozbiljni problemi. Pravovremena povišica i bonusi za dobro odrađen posao. Ljudi nisu resursi, oni su neograničeni potencijali, do Vas je kao manegere hoćete li to prepoznati!

    2Saznajte nešto o svojim radnicima – Potrudite se da naučite nešto o svojim radnicima. Od prvog intervjua, stavite sebi zadatak da svaki mjesec nešto novo naučite o Vašim radnicima. Zapamtite imena svojih radnika, svako voli čuti melodiju svog imena! Učenjem novih informacija o Vašim radnicima možete razviti nove metode i tehnike kako ih dodatno motivirati. Različite ljude, različite stvari motivišu, zato je veoma važno slušati svoje radnike kako bi se pronašao ključ uspjeha. Ne morate ulaziti u prisne odnose, naprotiv to se i ne preporučuje, međutim istinskim razgovorom i razumijevanjem možete pokazati jednu svoju drugu stranu i dati do znanja da niste automat koji zna raditi samo dvije stvari, davati novac i kritizirati.

    3Prijatna radna atmosfera – Da li radna sredina u kojoj Vaši radnici rade je privlačna? Da ste vi radnik da li biste željeli tu raditi? U zavisnosti kakvim poslom se bavite i ko su Vam ciljani klijenti, možete organizirati radno mjesto. Ako vaši radnici nemaju kontakt sa klijentima i provode rad na računarima, dajte im do znanja da mogu donekle organizirati sami svoj radni prostor. Ako ne računamo spavanje, mnogi ljudi provode više vremena na radnom mjestu nego kod kuće, i logično je da im nedostaje kućna atmosfera. Dopustite im da donesu malo te kućne atmosfere, sve dok to ne remeti poslovnu dinamiku. Radnici će se osjećati više kao kod kuće. Odredite određeni mjesečni ili godišnji budžet za ugodnost radnika. To može biti kutija čaja ili kafe u kuhinji, svježe voće ili keksi. Ako nemate vremena da Vi lično kupite ili vodite računa o tome, zadužite svoje radnike, biće im više nego drago.

    4Pohvale i potkrepljenja – U našoj kulturi postoji izreka koja je veoma pogrešna: “Ko se hvali, taj se kvari!”. Ne postoji osoba koja ne voli pohvalu, ne postoji osoba koja ne voli čuti riječi: “dobar posao”, “čestitam”, “hvala”, i slično. Ove riječi imaju ogromnu moć, iza sebe kriju neopisivu magiju, i svi posjedujemo te supermoći, ali opet, tako rijetko ih koristimo, a još rjeđe se nama upućuju. Sva djeca vole pohvale, poklone i pozitivna iznenađenja, zašto mislite da odrasla verzija tog djeteta ne bi to voljela isto!? Nakon optimalne plate, pohvale i potkrepljenja su najsnažniji motivator. Kada ste posljednji put istinski pohvalili svoje radnik? Da li smatrate da trebate ih pohvaliti? Kada je Vas neko zadnji put pohvalio? Kako ste se osjećali u tom trenutku? Je li vam bilo svedno kad ste očekivali bar pohvalu, a niste dobili ništa?

    5Slušajte – Prije svakog problema bez obzira da li se radi o privatnom ili poslovnom životu postoje znakovi upozorenja na nadolazeću situaciju. Pitanje je samo da li smo dovoljno pažljivi, i da li želimo slušati. Radnici ne napuštaju organizaciju, oni napuštaju druge ljude. I mnogi potencijalni problemi se mogu spriječiti samo pažljivim slušanjem. Da li ste maneger koji smatra da je prvo pravilo boss je uvijek upravu, a ako nije primjenjuje se pravilo broj jedan!? Velika je vjerovatnoća da neko od vaših radnika ima dobre ideje koje mogu povećati produktivnost, pitanje je samo da li dovoljno dobro slušate? Istinskim slušanjem možete saznati šta pokreće Vaše radnike. Odvojite 5 minuta svaki mjesec za Vaše uposlenike, postavite im par pitanja o poslovnom i privatnom životu, naučite nešto o njima, radnici će to istinski cijeniti, a Vi ćete dobiti ono što želite zadovoljne i produktivne radnike.

              Zaključak, par konkretnih savjeta:

    • Zabilježite datum rođenja svojih radnika. Kupiti tortu ili neku drugu poslasticu, dajte slobodni dan ili kraće radno vrijeme taj dan. Jedan dan u godini neće Vam ništa značiti, a ta mala gesta može imati ogromni utjecaj na zadovoljstvo Vaših radnika i duplo će Vam vratiti.
    • Nakon uspješnog završenog projekta, verbalno pohvalite svoje radnike. Individualne pohvale dajte nasamo, grupu pohvalite zajedno. Možda mislite da radnici ne trebaju dobiti pohvalu, jer im je to posao ili možda radnici već znaju da su uradili dobar posao! Niko ne može čitati misli, ne pretpostavljajte da se nešto podrazumijeva, recite/pitajte. Svaku kritiku započnite i završite pozitivnim stranama, u srednjem dijelu jasno recite šta nije uredu, i kako se može popraviti.
    • Na godišnjem nivou možete organizirati neformalno druženju, u vidu izleta, roštilja ili piknika. Možete tom prilikom napraviti paketiće za manju djecu vaših uposlenika. Ako imate manji broj uposlenika, saznajte imena djece Vaših radnika, sa vremena na vrijeme upitajte kako napreduju u školi ili životu.
    • Pozitivno iznenadite svoje radnike, kupite jednom mjesečno ručak ili neki desert. Donesite svježe krofne za doručak. Pokažite svoju ljudsku stranu, radnici će Vas više poštovati, i samim tim biti produktivniji.
    • Ne radite svojim radnicima ono što ne biste željeli da Vama radi nadređeni, bez obzira da li ga imate. Budite model svojim radnicima. Ljudi ne mogu biti vođeni od strane nekog koga ne poštuju! Ne očekujte od svojih radnika ono što niste sami sposobni uraditi!

    Vjerovatno mislite da implementiranje ovih savjeta zahtjeva dosta vremena i novca. Međutim, prava istina je da svi navedeni savjeti mogu se izvesti uz veoma malo truda ako Vam je unutrašnja vrijednost dobrobit Vaše organizacije, ali istovremeno i dobrobiti opšteg životnog zadovoljstva vaših uposlenika. Ako ne implementirate neki od navedenih savjeta u nekom obliku, nemojte se iznenaditi kada Vas vrijedni radnici napuste i pređu kod konkurencije. Da, svaki radnik je zamjenjiv, međutim svaki nepotrebni odlazak stvara određeni gubitak. Da ste na vrijeme uložili taj novac pravilno, ne biste bili u toj poziciji sad, naprotiv! Ljudi ne napuštaju organizaciju, ljudi napuštaju druge ljude!

    #Ponedeljak_sa_Psihoterapeutom #elispsihoblog